Digitaalvaardig in de zorg

Suzanne Verdonschot

Op de ene plek begeleidt een digicoach een zorgteam om handiger met het elektronisch patiëntendossier om te gaan, op de andere plek zet een projectleider een zelfscan uit. Op allerlei plekken proberen we te bouwen aan de digitale vaardigheden van zorgprofessionals. In hoeverre werken al deze inspanningen door in de dagelijkste praktijk? Wat is de impact van de tools die we als digicoach aanreiken en de interventies die we doen? Tijdens de plenaire sessie van Suzanne Verdonschot leer je meer over een pragmatische methode om de impact van leerinterventies te onderzoeken.

Als dit vragen zijn die jou bezighouden, nodigen we je van harte uit voor deze online lezing:  

  • Hoe kunnen we de impact van onze inspanningen als digicoach zien?  
  • Hoe kunnen we bij evaluaties van onze activiteiten verder gaan dan het meten van tevredenheid?  
  • Hoe krijgen we zicht op de manier waarop onze interventies doorwerken in de dagelijkse praktijk?
  • Gaan mensen ook iets doén met wat zij geleerd hebben?  
  • Hoe maken we zichtbaar voor beslissers (en budgethouders) wat onze inspanningen opleveren?  
  • Hoe kunnen we de impact van onze activiteiten vergroten?  

Over de spreker:

Suzanne Verdonschot werkt als onderzoeker en adviseur bij Kessels & Smit, The Learning Company. Ze promoveerde in 2009 op een onderzoek naar het leren in innovatiepraktijken. Zij begeleidt organisaties bij hun innovatievragen en is auteur van enkele tientallen publicaties op de domeinen leren en innoveren, nieuwsgierigheid, ontwerpgericht- en actie-onderzoek. Haar nieuwste boek gaat over Impactonderzoek.